Skip to content
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Płocku

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Płocku

  • Strona główna
  • Statut
  • Deklaracja dostępności
  • Monitoring wizyjny
    • Informacja o monitoringu wizyjnym
    • Regulamin monitoringu wizyjnego
    • Zarządzenie nr 701/2025 PMP
  • Kontakt
  • Toggle search form

CYFROWA SZKOŁA – ale o co chodzi?

Posted on 30 czerwca 201315 czerwca 2014 By admin

cs

Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa Szkoła” przekroczył półmetek i wchodzi w drugi – kluczowy z punktu widzenia celów programu – etap realizacji, w trakcie którego szkoły uczestniczące w programie będą realizować zadania dotyczące wdrażania TIK w proces nauczania.

Program składa się z 4 komponentów:

  • e-szkoła: wyposażenie (doposażenie) szkół podstawowych w sprzęt komputerowy (do wykorzystania w szkole);
  • e-uczeń: zakup urządzeń cyfrowych dla uczniów (do wykorzystania w szkole i w domu;
  • e-nauczyciel: przeszkolenie 40 „e-trenerów” i 1200 „e-moderatorów” i 19 tysięcy e-koordynatorów szkolnych w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK);
  • e-podręczniki: przygotowanie 18 nieodpłatnych e-podręczników i 2500 otwartych zasobów edukacyjnych, dostępnych na wolnej licencji Creative Commons, które będą dostępne na otwartym publicznym portalu edukacyjnym dla uczniów i nauczyciel

Za program odpowiedzialne są Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Projekt e-nauczyciel i e-podręczniki realizowane są przez agendę MEN – Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Cyfrowa szkoła zamiast tradycyjnych książek proponuje e-podręczniki:

http://www.youtube.com/watch?v=yIf5l-xwk8E

Dobra wiadomość dla entuzjastów „Cyfrowej szkoły”, gorsza – dla wszystkich wątpiących w celowość tworzenia e-podręczników i realizacji programu. Wyniki sondażu on-line, który zorganizowało Ministerstwo Edukacji Narodowej w październiku i listopadzie 2012 r., potwierdzają potrzebę wprowadzania technologii informacyjno-komunikacyjnych do szkół. Sygnalizują ją wszystkie grupy ankietowanych. W ankiecie wypowiedziało się 10 229 osób, w tym 5716 nauczycieli, 1373 rodziców oraz 3140 uczniów i innych zainteresowanych.

10 rzeczy, które można  zrobić z e-podręcznikiem, a nie można zrobić z papierowym wydaniem:

-posłuchać audio

-rozwiązać test

-automatycznie sprawdzić słówko czy termin

-obejrzeć video

-wygodnie zrobić kopię fragmentu do cytatu

-zabrać całą bibliotekę na wakacje

-podkreślić tekst nie niszcząc książki

-powiększyć zdjęcie

-wysłać maila do nauczyciela

-przetłumaczyć tekst

Jak powstaną e-podręczniki?

epodr

 Cyfrowa szkoła w liczbach:

 

 mapkaCS

Cyfrowa Szkoła – JESTEM NA TAK!

Co łączy Katarzynę Grocholę, Grażynę Wolszczak, Magdalenę Wójcik, Tamarę Arciuch, Wojciecha Malajkata i Pawła Wilczaka? Każda z tych osób wzięła udział w kampanii „Cyfrowa Szkoła – Jestem na TAK”, popierając pilotażowy program „Cyfrowa Szkoła” realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Spot z udziałem Ambasadorów już od grudnia jest emitowany na stronie www.cyfrowaszkola.men.gov.pl.

Nowoczesna szkoła potrafi z sukcesem wykorzystywać technologie cyfrowe, pozwalając nauczycielom uczyć efektywniej i bardziej angażować uczniów. Doświadczenia dyrektorów placówek oświatowych i postępy realizacji komponentu badawczego, prowadzonego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji potwierdzają, że warto inwestować w innowacyjne rozwiązania.

Inicjatywa Cyfrowa Szkoła ma na celu wspieranie uczniów w umiejętności uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szkolnictwo musi się reformować w tym kierunku i wykorzystywać nowe rozwiązania, aby w świadomy i wiarygodny sposób wprowadzać uczniów w świat społeczeństwa informacyjnego. Projekty wdrażane obecnie przysłużą się polskiej edukacji w przyszłości  – powiedziała Joanna Berdzik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, odpowiedzialna za Program „Cyfrowa Szkoła”.

Opracowały  Aleksandra Dymitrow, Adrianna Koper

 

 

 

 

 

 

 

 

Cyfrowa Szkoła

Nawigacja wpisu

Previous Post: Cała Polska Czyta Dzieciom – 2013
Next Post: Jakie korzyści czerpiemy z programu Cyfrowa Szkoła?

RODO

  • Klauzula informacyjna

OFERTA EDUKACYJNA

  • Patron szkoły
  • Certyfikaty
  • Mocne strony szkoły
  • Uczniowie mają i mogą
  • Świetlica
  • Rada Pedagogiczna
  • Samorząd Uczniowski
  • Rada Rodziców
  • Stypendia
  • Metoda Tomatisa – Trening uwagi słuchowej

BIBLIOTEKA

  • Lektury
  • Podręczniki
  • Nowości
  • Historia szkoły
  • Regulamin biblioteki

REALIZOWANE PROJEKTY

  • Aktywna Tablica
  • # Laboratorium Przyszłości
    • Opis programu
    • Zakupione wyposażenie
    • Dobre praktyki
  • Program dla szkół – mleko, owoce i warzywa
  • Narodowy program rozwoju czytelnictwa

MLP

  • Międzyszkolna Liga Przedmiotowa
  • Wyniki
  • Testy

LINKI

  • Dziennik elektroniczny
  • Strona Gimnazjum

KALENDARIUM

  • Dni wolne 2024/2025
  • Ważne terminy 2024/2025
  • Egzamin ósmoklasisty 2025 r.

DLA RODZICÓW

  • Program wychowawczo-profilaktyczny
  • Procedury w szkole
    • Sytuacje kryzysowe
    • Standardy Ochrony Małoletnich
  • Poradniki dla rodziców
  • Regulamin stypendialny
  • Dokumenty do pobrania
  • Dostępność nauczycieli
  • Jadłospis

REKRUTACJA

  • Zgłoszenie do klasy I szkoły obwodowej – 2025/2026
  • Rekrutacja do kl. VII dwujęzycznej – 2025/2026
  • Rekrutacja do klasy sportowej – 2025/2026
  • Rekrutacja do kl. I – 2025/2026

PEDAGODZY

  • Alicja Aktyl-Rosłaniec
  • Ewa Stania-Tomczak

PSYCHOLODZY

  • Katarzyna Podolewska
  • Elżbieta Domagała-Lisocka

LOGOPEDA

  • Agnieszka Kokoszczyńska

OPIEKA ZDROWOTNA

  • Pielęgniarka
  • Stomatolog

Copyright © 2022 Szkoła Podstawowa Nr 3 w Płocku. Opracowanie RECALL Agencja Reklamy

Powered by PressBook WordPress theme