WYCHOWANIE FIZYCZNE - ZAJĘCIA KLASOWO - LEKCYJNE                POWRÓT

Ciekawe lekcje w-f

Temat: Koszykówka - doskonalenie kozłowania piłki w slalomie – obwód stacyjny. Kształtowanie skoczności, koordynacji ruchowej i zwinności

 

Zadania szczegółowe:

Motoryczność: kształtowanie skoczności, koordynacji ruchowej i zwinności

Umiejętność: doskonalenie techniki kozłowania piłki w slalomie

Wiadomości: zapoznanie się ze specyfiką ćwiczeń w formie obwodu stacyjnego

Kształtowanie postaw: doskonalenie współpracy w zespołach

Przybory: piłki do koszykówki, pachołki, płotki, drabinka koordynacyjn

Część wstępna ( 10 minut):

  1. Zbiórka, zapoznanie z celami zajęć – ustawienie w szeregu
  2. Zabawa ożywiająca berek ogonki – uczniowie bawią się w berka zrywając szarfy zaczepione z tyłu jako ogonki. Wygrywa osoba, która zbierze najwięcej ogonków.
  3. Ćwiczenia kształtujące z piłkami

Uczniowie poruszają się kozłując piłki, każdy z nich w wyznaczonej kolejności prezentuje ćwiczenie kształtujące a pozostali mają za zadanie je wykonać

      Część główna (30 minut):

1. Omówienie stacji i zadań wraz z pokazem ich wykonania. Podział na zespoły ćwiczebne.

2. Rozpoczęcie ćwiczeń przez zespoły. Czas trwania ćwiczeń 1,5 min z przerwą 1 minuta

stacja 1: rzuty do kosza po kozłowaniu w slalomie

stacja 2: ćwiczenia na drabince koordynacyjnej: skip A, skoki obunóż,

stacja 3: kozłowanie piłki w slalomie

stacja 4: przeskoki zawrotne przez ławeczkę

stacja 5: rzuty do kosza po zatrzymaniu na 1 i 2 tempa.

Stacja 6: podania piłki w parach ze zmianą miejsc

stacja 7: ćwiczenia na drabince koordynacyjnej: bieg tyłem, skip A w poruszaniu się bokiem

stacja 8: „brzuszki”

stacja 9: podania piłki o ścianę

stacja 10: skoki obunóż przez małe płotki

Część końcowa (5 minut):

1. Zabawa uspokajająca Dyrygent. Ćwiczący w siadzie skrzyżnym w kole. Prowadzący wyznacza osobę która odchodzi od grupy i będzie miała za zadanie odgadnąć, kto jest dyrygentem. Spośród pozostałych osób wyznaczony zostaje dyrygent, którego zadaniem jest pokazywać grupie różne ćwiczenia w taki sposób dokonując zmian, żeby szukający nie zorientował się kto jest dyrygentem.

2. Podsumowanie i zakończenie zajęć