10 płockich szkół podstawowych otrzymało dofinansowanie ze środków PKN ORLEN na zakup pomocy dydaktycznych do fizyki, chemii i biologii. To efekt umowy podpisanej przez Miasto Płock z PKN ORLEN, który jest inicjatorem i głównym sponsorem programu edukacyjnego wyposażenia sal dydaktycznych.
Już w listopadzie pracownie fizyczne, chemiczne i biologiczne Szkół Podstawowych nr 2, 3, 5, 11, 12, 14, 17, 18, 21 i 22 wzbogaciły się o nowe, zakupione zgodne z ich indywidualnymi potrzebami, wyposażenie. Do placówek trafiły m.in. monitory interaktywne, wizualizery, tablety ze specjalistycznymi czujnikami i oprogramowaniem, dygestoria, stoły demonstracyjne, tor z poduszką powietrzną, zestawy do doświadczeń z optyki, zestawy odczynników chemicznych, sprzęt laboratoryjny, modele anatomiczne, mikroskopy, czy urządzenia pomiarowe. Całkowite dofinansowanie przekazane przez Sponsora to prawie 240 tys. zł.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku zakupiono następujące pomoce:
- elektroskop – 6 szt.
- podstawowy zestaw do elektrostatyki – 6 szt.
- zestaw do ćwiczeń uczniowskich z elektrostatyki – 1 szt.
- komplet prętów do elektrostatyki – 6 szt.
- komplet do doświadczeń z magnetyzmu – 6 szt.
- zestaw 20 magnesów sztabkowych w pudełku – 2 szt.
- zestaw do montażu z elektrotechniki – 6 szt.
- fizyka fundamentalna, zestaw walizkowy – 1 szt.
- przyrząd do demonstracji pola magnetycznego przewodu prostoliniowego – 6 szt.
- zasilacz bateryjny 4 napięciowy – 6 szt.
- zestaw do optyki geometrycznej z laserem – 6 szt.
- zestaw zwierciadeł – zwierciadła wypukłe i wklęsłe – 6 szt.
- Modułowe Pracownie Przyrodnicze – moduł WODA – zestaw 5 szt.
- termometr bezdotykowy – pirometr cyfrowy – 50 – 380 stopni – 6 szt.
- uniwersalny statyw 10 cm x 10 cm o regulowanej wysokości – 10 szt.
- uniwersalne papierki wskaźnikowe – 3 szt.
- sączki bibułowe – 2 szt.
Wykorzystanie nowoczesnych pomocy przyczynia się do uatrakcyjnienia zajęć i pozytywnie wpływa na kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie nauk ścisłych. Pobudza naturalną ciekawość dzieci i chęć poznawania zasad rządzących otaczającym nas środowiskiem. Może zainspiruje naszych wychowanków do szukania rozwiązań, które w przyszłości zmienią świat…
Wszak badania pokazują, że im wcześniej dziecko będzie miało kontakt z nauką, technologią, inżynierią i matematyką (tzw. STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics), tym większa szansa, że rozpocznie karierę i odniesie sukces w tych dziedzinach.
Uroczysta inauguracja projektu odbędzie się 29.11.2019 r. w Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku.