Gry planszowe stanowią nie tylko atrakcyjną formę zabawy, ale odgrywają też znaczącą rolę w nauczaniu i uczeniu się języka obcego. Uczniowie poprzez zabawę, bez żadnego wysiłku, uczą się, powtarzają i utrwalają dany zakres słownictwa czy zagadnienia gramatyczne. Poprzez gry i zabawy uczniowie rozładowują stres oraz redukują strach i zahamowanie związane z tworzeniem własnych wypowiedzi w języku obcym. Uczniowie uczą się współpracy, a także nawiązują relacje społeczne z pozostałymi uczestnikami gry.
A co ważne – możemy także podjąć działania innowacyjne i delegować odpowiedzialność za proces uczenia się na uczniów…
tak jak miało to miejsce w klasach 4b i 4c, gdzie uczniowie stanęli przed zadaniem stworzenia własnych gier planszowych. Uczniowie zmierzyli się sami z podziałem na grupy, opracowaniem założeń gry, przydziałem zadań oraz wykonaniem planszy i ewentualnych kart zadaniowych do gry. Uczniowie powtórzyli i utrwalili tym samym bieżące słownictwo i zagadnienia gramatyczne. A co najważniejsze – raz lepiej, raz gorzej – ale wypowiadali się w języku angielskim mając przy tym dużo frajdy …