Projekt „Przewodnik” opierał się na powtórzeniu lektur obowiązkowych przez pryzmat miejsca i miał charakter interdyscyplinarny, ponieważ łączył wiedzę z zakresu języka polskiego i geografii, plastyki, historii, j.angielskiego i innych przedmiotów.
Już w listopadzie uczniowie klasy 8b dobrali się w zespoły trzyosobowe, a następnie losowali miejsce z listy: Jezioro Świteź, Soplicowo, Rzym, Warszawa, Jezioro Gopło, Zamek w Odrzykoniu, Londyn, Sahara, Kuba – okolice Hawany. W prezentacjach uwzględnili następujące informacje: opis geografii miejsca w dowolnej formie (od makiety, mapy, po film). Kolejny krok to teza dotycząca wpływu tegoż miejsca na decyzje bohaterów literackich oraz wyliczenia lub doświadczenia pomocne przy pogłębieniu tej analizy. Podsumowanie oraz wnioski uczniowie klasy 8 dwujęzycznej zaprezentowali w języku angielskim. Koordynatorem była polonistka – Iza Rachowicz. Uczniowie swoje świetne pomysły konsultowali z nauczycielami pozostałych, wymienionych w opisie, przedmiotów. Trzeba przyznać, że nasza szkoła ma wspaniałą i mądrą młodzież.