W naszej szkole podjęliśmy inicjatywę w sprawie przeciwdziałania szeroko rozumianemu hejtowi. Inicjatorem pomysłu była pedagog Ewa Stania-Tomczak. Podczas spotkania zespołowego w składzie (wicedyrektor Marta Marszałek-Pajewska, opiekun SU Katarzyna Wysocka oraz pedagog kl. 1-4 Alicja Aktyl-Rosłaniec, psycholog kl. 1-4 Katarzyna Podolewska, pedagog kl. 5-8 Ewa Stania-Tomczak, psycholog kl. 5-8 Elżbieta Domagała-Lisocka), wyłaniano różne możliwe działania w tym zakresie.
Z wielkim entuzjazmem zespół przyjął pomysł wicedyrektora dotyczącego organizacji szkolnego graffiti. Okazało się również, że świetnym przygotowaniem do powyższego będzie wypracowanie i wykonanie przez każdą klasę przy współpracy z wychowawcą Banku pomysłów na temat „Jak sobie radzić z hejtem? (pomysł psychologa kl. 5-8).
Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom oraz wychowawcom klas, także innym nauczycielom, szczególne podziękowania dla pani Renaty Pawlak, za zaangażowanie w realizację szkolnego projektu.
Jesteśmy zachwyceni pomysłowością uczniów jak i wychowawców, pięknem prac jak i dojrzałością pomysłów walki z hejtem. Wszyscy dobrze wiemy, że hejt to przekraczanie ustalonych norm społecznych, obrażanie i poniżanie innych ze względu na wygląd, pochodzenie czy poglądy. By zachować tak drogocenną pracę społeczności szkolnej, graffiti podziwiamy na szkolnych korytarzach, natomiast z banku pomysłów powstała gazetka szkolna. Jesteśmy przekonane, że nie musimy zachęcać do oglądania prac.
Niech cała społeczność SP3, wszelkiego rodzajowi Hejtu mówi STOP!