16 września 2024 roku Kropka wiodła prym w naszej szkole. Chętni uczniowie i nauczyciele posiadali element najważniejszy, czyli KROPKĘ. Kiedy Peter Reynolds napisał książkę „The Dot” nie myślał pewnie, że poruszy kropkowy świat i to dosłownie.
KROPKA zagościła na zajęciach z chemii, gdzie uczniowie klas 7 łącząc kropki rozpoznawali rysunki szkła laboratoryjnego i podawali jego wykorzystanie a uczniowie klas 8 otrzymywali wzory kwasów. Wykorzystując narysowaną kropkę uzupełniali rysunek tak, aby powstały obraz przedstawiał element wyposażenia laboratoryjnego, model lub wzór chemiczny. Każdy biorący udział w zajęciach wykazał się w tym względzie kreatywnością. Kropki stawały się kolbami, zlewkami, pipetami, wzorami chemicznymi np. wzorem wody H2O, a nawet modelami atomu. Jednak najbardziej podobały się doświadczenia z kropkami … a właściwe z kroplami cieczy. Na przygotowanych Lab-Matach młodzi chemicy wykorzystując produkty dnia codziennego badali rodzaj powstałych mieszanin (kl. 7), sprawdzali jaką barwę będą miały roztwory naturalnych wskaźników kwasowo-zasadowych w roztworach o odczynie kwasowym, obojętnym, zasadowym (kl. 8). Uczniowie rozwiązując kartę pracy z kolorowanką ćwiczyli odczytywanie informacji z układu okresowego pierwiastków uczniowie.
Było wesoło, kropkowo i kolorowo! Obejrzyjcie sami.