Po sukcesie w Ogólnopolskim Turnieju Robotów, nasza szkoła otrzymała dofinansowanie z Urzędu Miasta Płocka na zakup kreatywnych zestawów klocków edukacyjnych „Lego Spike Prime” do nauki i rozwijania zainteresowań związanych z budowaniem i programowaniem własnych robotów. Dzięki tak rozbudowanej bazie edukacyjnej mogliśmy zacząć realnie myśleć o wdrażaniu robotyki w naszej szkole w szerszym zakresie.
Dlatego postanowiliśmy przystąpić do działania i wdrożyliśmy zajęcia z robotyki podczas planowych lekcji informatyki dając uczniom możliwość uczestniczenia w zupełnie nowym wymiarze nauki. Młodzież, poprzez praktyczne doświadczenia i kreatywne wyzwania, bawiąc się i ucząc, może teraz rozwijać swoje umiejętności w oparciu o nowoczesną metodę STEAM (ang. Science – nauki ścisłe, Technology – technologia, Engineering – inżynieria, Arts – sztuka, Mathematics – matematyka).
Jako pierwsi w pilotażowych zajęciach wzięli udział uczniowie z klasy 7B, ponieważ to właśnie do tej klasy uczęszczają chłopcy, którzy w grudniu ubiegłego roku wywalczyli Mistrzostwo Polski w turnieju robotów. A przyszło im się zmierzyć z zadaniem polegającym na zaprojektowaniu własnego robota a następnie zaprogramowaniu go do określonej podróży po specjalnej macie. Zadanie, które z pozoru wydaje się proste zajęło uczestnikom całą lekcję. Warto zaznaczyć, że w zadaniu tym nie chodziło o zwycięstwo a o rozwiązanie konkretnego problemu. Uczniowie, którzy podzielili się na małe zespoły stanęli oczywiście na wysokości zadania, co można zobaczyć w dołączonej fotorelacji.
Mając teraz tak szerokie możliwości edukacyjne liczymy, że już od nowego roku szkolnego podobne zajęcia staną się zupełnym standardem podczas zajęć informatyki i będą dostępne dla większej liczby uczniów. Wierzymy, że dzięki temu nauka w naszej szkole wejdzie na jeszcze wyższy poziom!