21 lutego 2024 roku „Pierwszy Dzień Wiosny” na lekcjach chemii obchodziliśmy doświadczalnie. Pod opieką pani Iwony Łukiańskiej uczniowie klas 7 i 8 przeprowadzili eksperymenty: „Tęcza w probówce”, „Piana czyli badanie wpływu stopnia zmineralizowania wody na ilość powstającej piany”, „Wpienione rośliny – otrzymywanie tlenu poprzez działanie wody utlenionej na pomidor, ogórek, jabłko i ziemniaki”, „Działanie wodą utlenioną na drożdże”, „Wędrujące rodzynki w wodzie gazowanej” „Detektyw Chemik na tropie tlenku węgla(IV)”.
Podczas realizacji projektu „Ale plama” sprawdzaliśmy jak zachowują się plamy z buraka ćwikłowego, herbaty z hibiskusa, czerwonej kapusty poddane działaniu roztworów substancji z życia codziennego np. sody, octu, kwasku cytrynowego, proszku do prania, mydła, odplamiacza. Zastanawialiśmy się jak otrzymane wyniki można zastosować w życiu codziennym. Czy ulubiona bluzka lub świąteczny obrus babci zaplamione herbatą lub surówką z czerwonej kapusty są nie do „odratowania”? Co robić w takiej sytuacji? Jak poprawić kolor czerwonego barszczu lub surówki z czerwonej kapusty? Dlaczego tak? Pod koniec lekcji obserwowaliśmy zjawisko fluorescencji zachodzące w toniku, wodzie z korą kasztanowca, wodnego roztworu zawierającego riwanol (środek odkażający) oraz alkoholowego roztworu chlorofilu. W wyniku działania światła UV bezbarwny tonik miał barwę niebieską, kora kasztanowca w wodzie zmieniała zabarwienie na niebieskie. Roztwór riwanolu jarzył się zielonkawym światłem. Oliwkowozielony roztwór chlorofilu w dziennym świetle pod wpływem nadfioletu jarzył się czerwoną barwą.