14 listopada 2022 r. przypada Dzień Czystego Powietrza. Uczniowie klas IV-VIII na lekcjach przyrody, biologii, geografii, chemii, fizyki i godziny wychowawczej zastanawiali się co to są zanieczyszczenia powietrza, skąd się biorą, jakie są źródła zanieczyszczeń powietrza oraz co trzeba zrobić, żeby nasze powietrze stało się czystsze. Dyskutowali także o tym co to jest smog i jak powstaje. Aby potwierdzić wiedzę uczniów wykonano doświadczenie „Smog w cylindrze” pokazujące jakie warunki termiczne muszą być zapewnione, aby powstał smog. Uczniowie wyjaśnili dlaczego powstały w cylindrze dym nie wylatuje z cylindra. Wykorzystując mapę zanieczyszczenia powietrza Europy www.eea.europa.eu/themes/air/urban-air-quality/european-city-air-quality-viewer zobaczyli jak wygląda sytuacja Polski na tle innych krajów Europy. Podczas pracy w grupach uczniowie sprawdzali jakość powietrza korzystając z dwóch źródeł: Warszawskiej Platformy IoT iot.warszawa.pl/ oraz Indeksu Jakości Powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska powietrze.gios.gov.pl. Badacze odkryli, w których rejonach Polski jest najczystsze powietrze a w których najbardziej zanieczyszczone.
Część uczniów włączyła się do zabawy odnajdywania rozmieszczonych w szkole kodów QR. Po ich zeskanowaniu należało dokończyć hasła dotyczących powietrza i jego ochrony np. Czyste powietrze to życie … (lepsze).